Thursday, April 25, 2013

Néhány óra Madrid

A barajasi reptér meglehetősen nagy,na nem egy JFK New Yorkban,de van 4 terminál.és időbe telik míg eljutunk A pontból B-be,főleg ha először jársz ott.viszont viszonylag könnyen megismerhető,gyorsan megtaláltam a metrót.A 8-as számú rózsaszín vonallal a Nuevos Ministerios-ig 20 perc alatt értem el.(napi jegy metróra és buszra €8,5)onnan buszra szálltam(WiFi a buszon!) a Cibeles-ig.Fuente de Cibeles (Cieles szökőkút)és a Cibeles palota a tér központi részén.A Puerta de Alcala (Alcala kapu) felé haladva sétálva 5perc innen a Retiro park.Legjobb hely egy kis sziesztara:)Pokroc kiterit,spanyol könyv elő,kellemes gitáros blues zenei alafestessel,tökéletes hely a pihenésre,bár már kezdett hozzám nőni a kb 8kilos hatizsakom:p.2 óra napozás.közben a Madrid térképet is atneztem,útvonaltervezes stb.egy metró és varosterkeppel viszonylag könnyű a központban tájékozódni.A Puerta del Sol sarkán tapas a Museo del Jamon(sonka múzeum) sonka barban. A Puerto dél Sol-nál próbáltam pesót váltani de azt mondták,hogy meg Spanyolo-ban sem lehet,max a reptéren,ott pedig méregdrága.Egy metróval meg egy gyors látogatás a Plaza de Espana-ra,majd lassan a reptér felé vettem az utam.Már kicsit nehezedett a hatizsak is és merült a bennem dolgozó elem is.Próbáltam minél több dolgot,helyet megnézni,belesuriteni pár órába,azt hiszem sikerült is.Azt mondhatom,hogy Madrid egy igazi spanyol  gyongyszem, építészetileg,számtalan zöld terület,parkok,szökőkútak,éttermek,gördülékeny tömegközlekedés és meg sorolhatnám.Feltétlenül megéri visszajönni és felfedezni a kulturális és művészeti kincseit is.De azt majd máskor,most irány Buenos Aires!;)
ENG coming Soon

2 comments:

  1. Látom, eddig minden okés :) csak így tovább élvezz ki minden latinos pillanatot ;) puszi!! G.

    ReplyDelete
  2. Hellóka, Madrid nekem is emlékezetes, Barajas meg pláne: odaérkezvén kiderült, h a csomagomat az Alitalia Milanoban felejtette az árszálláskor. Poén, hogy aztán egy hétig minden nap "hozták" a csomagot nekem a hostelembe, de vhogy sose kaptam meg (kamu volt). A végén kimentünk Barajasra, mikor a magyar biztosító már lemondott róla, h valaha megkapom, és egy "no tengo ni idea ... hogy ez hogy lehetséges" mondat kíséretében elővette a raktárból épen a túrahátizsákomat a bácsi. :-) Azért Madrid Salamanca és Avila is szuper volt! További jó barangolást, Világjárókám :-) puszik, Á

    ReplyDelete